DKM Music



DKM Music

Menu

Lijst tarieven met uitleg

Tarieven

  • Een demo opnemen overdag € 495,-
  • Een demo opnemen in de avond € 295,-
  • Een liedje inzingen over bestaande track € 195,-
  • Een videodemo opnemen € 1.495,-
  • Een album opnemen...?


Lees even verder voor nadere uitleg.

Een demo opnemen overdag kost € 495,- (inclusief BTW).

De opnamedag

Als je met je band een demo komt opnemen dan kan dat meestal op één dag. Afhankelijk van hoe goed de voorbereiding is geweest zijn drie tot vijf nummers goed haalbaar. De dag begint om 09:00 uur en duurt tot 18:00 uur. We nemen in totaal een uurtje pauze. Ook zaterdagen en zondagen kunnen tegen het reguliere tarief worden ingepland.

Goed voorbereid betekent dat er geen onduidelijkheid is over de vorm, tempo, toonsoort, tekst van een nummer en dat iedereen op het juiste tempo (met click-track) vlot het nummer kan spelen.  Eventuele solo's zijn ook voorbereid en geoefend of men beschikt over echt improvisatietalent en een overvloed aan techniek.

Bij voorkeur nemen we de band "live" op. Dus allemaal tegelijk. Wel worden alle instrumenten netjes gescheiden in de opname.  Iedere muzikant speelt met hoofdtelefoon en kan desgewenst zijn eigen monitormix maken. Als de basis "op tape" staat dan worden de vocalen, andere microfoon-instrumenten en solo's  overgedubd.

De mixdown

Binnen een week ontvang je een mixdown van je opnames. Deze ontvang je in wav en mp3 formaat. Je kunt de nummers nu samen met je bandleden beluisteren en van eventueel commentaar voorzien.

Terugkomsessie

Mocht je aanpassingen willen op de mix dan kan dat en dat is bij de prijs inbegrepen. Let op: De terugkomsessie is altijd maximaal een avond of dagdeel van maximaal drie uur. Er dienen altijd één of maximaal twee bandleden bij aanwezig te zijn voor directe feedback. De bandleden denken van te voren na over wat ze willen wijzigen en kunnen dit zo concreet mogelijk aangeven. 

Er worden geen nieuwe takes opgenomen tijdens de terugkomsessie. Pitchcorrectie, timing herstellen en dergelijke zijn mogelijk maar kosten meestal veel tijd (en is ook nog eens geen leuk werk), dus beter gewoon goed inspelen.

De final mix

De tweede mixdown wordt door ons ook gemasterd. Dat gebeurt met behulp van software die het zwaarste doet. Het eindproduct is een gemasterde stereo-file in een door jouw gewenst formaat. DKM Music is dan de producer van de mix.

Wat krijg je niet

De afzonderlijke tracks worden NOOIT opgeleverd. We geven ook geen hit-garantie, maar die had je toch al niet nodig.

In één avond een demo opnemen kost € 295,- (inclusief BTW)

Hier gelden de zelfde spelregels als overdag. Het verschil zit hem in het maximaal aantal nummers. Gewoon vanwege de beschikbare tijd. Twee nummers zijn eigenlijk het maximum. De avond begint om 19:00 uur en om 22:00 stoppen we. 


Een liedje inzingen op een bestaande track kost € 195,- (inclusief BTW)

Heb je een bestaande track en wil je dat inzingen voor een speciale gelegenheid of voor een demo dan kan dat. Dat kan alleen of met meerdere mensen. 

We kunnen eventueel een originele track ontdoen van de bestaande zangpartij zodat je met de oorspronkelijke begeleiding meespeelt. Let op het zonder toestemming van de rechthebbende vermenigvuldigen en publiceren van een dergelijke track is een inbreuk op het auteursrecht. Voor eigen gebruik in een privé-setting mag het wel. 

Het inzingen van een liedje moet ook niet worden onderschat. Daarvoor nemen we drie uur de tijd (mits de track vooraf wordt toegezonden). Van 19:00 tot 22:00. Die tijd is veelal hard nodig, zeker met muzikanten met weinig of geen ervaring.

De mixdown wordt ter plekke gemaakt. We hebben niet al te veel tijd voor pitchcorrecties en dergelijke maar we zorgen er voor dat het professioneel klinkt.

Een videodemo opnemen kost €1.495,- (inclusief BTW)

Bij de opname van een videodemo gebeurt er in wezen hetzelfde als bij een geluidsopname. Het geluid wordt net als bij een normale demo gescheiden opgenomen. De muzikanten spelen alsof ze op een podium staan. Nee beter nog, de muzikanten spelen alsof ze in een vol stadion staan. Ok, Paradiso dan.

Met vier camera's nemen we de performance op. Twee van de vier camera's zijn beweegbaar (PTZ). Vanuit de control-room schakelt een beeldregisseur actief mee om de performance zo goed mogelijk in beeld te brengen.

Aankleding van den mensch en ruimte

Met zwart doek (backdrops) zorgen we dat het grootste deel van de techniek uit beeld blijft. Er hangt allerlei verlichting in de liveroom om de live-sfeer te versterken en de suggestie van een podium te wekken. Het is dus van belang dat de muzikanten er ook uitzien alsof ze op een podium staan.

Video- en audionabewerking

Voor de nabewerking van het geluid gelden de zelfde spelregels als voor een demo. Voor de nabewerking van het beeld doen we het net anders. Alle videosporen staan apart en op basis van de schakeling van de beeldregeiseur worden alleen nog kleine correcties gemaakt. We overleggen vooraf over de vormgeving.

Alles wordt in Full HD (1920x1080, 16:9) opgenomen en gemonteerd. Je krijgt de clip in het door jou gewenste formaat. Net als bij de audio wordt het ruwe materiaal NOOIT opgeleverd.


Foto door
Cookie-instellingen
X
Deze website maakt gebruik van cookies om je een betere bezoekers-ervaring te bieden.
Je kunt ze allemaal accepteren, of de soorten cookies kiezen die je wilt toestaan.
Privacy instellingen
Kies welke cookies u wilt toestaan terwijl u door deze website bladert. Houd er rekening mee dat sommige cookies niet kunnen worden uitgeschakeld, omdat zonder deze cookies de website niet zou werken.
Essentieel
Om spam te voorkomen gebruikt deze site Google Recaptcha in haar contactformulieren.

Deze site kan ook cookies gebruiken voor e-commerce- en betalingssystemen die essentieel zijn voor het goed functioneren van de website.
Google-services
Deze site maakt gebruik van cookies van Google om toegang te krijgen tot gegevens zoals de pagina's die u bezoekt en uw IP-adres. Google-services op deze website kunnen het volgende omvatten:

- Google Maps
Data gedreven
Deze site kan cookies gebruiken om bezoekersgedrag vast te leggen, advertentieconversies te monitoren en doelgroepen te creëren, waaronder van:

- Google Analytics
- Google Ads-conversies bijhouden
- Facebook (metapixel)